Voordelen van springen op een mini-trampoline

Kom de Flexbounce trampoline uitproberen

Voordelen van springen op een mini-trampoline

Wist je dat trampolinespringen 2x zoveel resultaat heeft als hardlopen? Het zuurstofgebruik bij trampolinespringen is dubbel zo efficiënt als hardlopen, terwijl de G-krachten gemeten op enkels, onderrug en het voorhoofd minder zijn.

Om er zeker van te zijn dat je geen enkel voordeel van de Flexbounce fitness mini-trampoline over het hoofd ziet, zetten we ze hier nog even voor je op een rij:

  • Het is minder belastend voor rug, knieën en gewrichten ten opzichte van een normale trampoline, door het gebruik van het speciale veersysteem met elastieken veren.
  • Trampolinespringen activeert de stofwisseling en levert een hoge vetverbranding. Het is een afwisselende manier van energie verbranden met snel zichtbare resultaten.
  • Het helpt tegen depressies en concentratieproblemen.
  • Het springen versterkt de rug- en buikspieren.
  • Naast dat het goed is voor de gezondheid, is trampolinespringen ook gewoon heel leuk als sport, hobby of als activiteit met de kinderen.
  • De trampoline is geschikt voor trainingen op alle niveaus, maar ook om gewoon op te lopen of joggen.
  • De Flexbounce fitness trampoline is geschikt voor jong en oud. Het geavanceerde veersysteem met elastieken (bungeecord) kan worden afgesteld op ieder lichaamstype en gewicht. De flexbounce is voor kinderen voorzien van een extra beschermhoes en voor volwassenen wordt er standaard een springsteun meegeleverd voor extra balans.

Happy & healthy

Trampolinespringen is direct gerelateerd aan het immuunsysteem en het lymfestelsel. Gedurende de sprong ervaart het lichaam een moment van zwaartkrachtloosheid waardoor alle kleppen in het lymfatisch systeem zich openen en de vloeistof verder stroomt. Dit effect kan zelfs al bereikt worden door alleen op de tenen te veren. Het springen stimuleert de lichaamscellen om afval- en gifstoffen uit te drijven. Denk aan kankercellen, gevangen eiwitten, bacteriën, virussen, gifstoffen en andere lichaamsvreemde stoffen. Net als tijdens het hardlopen komt er endorfine vrij, maar in tegenstelling tot hardlopen is de impact op je gewrichten veel minder. De endorfine blijft en die zorgt nou juist voor een postiever en gelukkiger gevoel.

Resultaten

Trampolinespringen is vooral heel leuk; je kunt flink wat calorieën verbranden, zit vol met energie na een training en het is uitermate effectief om je lichaam te ontspannen. Het zorgt voor een betere lichaamshouding, sterkere spieren en een betere balans. Een topcombinatie van training voor lichaam en geest. Maar er zijn nóg een aantal belangrijke punten waarop je verbetering gaat zien:

  • Coördinatie. Door het bouncen op de trampoline wordt je teruggeworpen op je evenwicht en balans. Hierdoor werk je automatisch aan je coördinatie. Is het houden van je evenwicht niet je sterkste punt? De Flexbounce fitness trampoline is standaard voorzien van een springsteun voor extra balans tijdens het springen en om een grotere variatie van oefeningen mogelijk te maken.
  • Lenigheid. Tijdens het springen gebruik je al je spieren en gewrichten, zonder deze overmatig te belasten. Dit dankzij het elastieken veersysteem. Doordat alle spieren en gewrichten aan bod komen tijdens de workout, word je vanzelf flexibeler.
  • Uithoudingsvermogen. Door te trainen in verschillende ritmes kun je effectief je conditie verbeteren. Wist je dat 10 minuten trainen op de Flexbounce gelijk staat aan 30 minuten hardlopen?
  • Kracht. Tijdens een sprong op de trampoline worden al je spieren aangespannen en bij het neerkomen op de mat onspannen de spieren zich. Door het herhalen van de springbeweging bouw je spiermassa en kracht op. Met gevarieerde oefeningen kun je heel effectief trainen en kracht opbouwen.
  • Snelheid. In een korte tijd kun je veel verschillende oefeningen combineren tot een goede training. Door het maken van hoge sprongen in een afwisselend ritme en het gebruik van de springsteun, bouw je een hoger snelheidsvermogen op.